19th Ave New York, NY 95822, USA

Personų metodas: pliusai, kuriuos gausite išanalizavę savo auditorijas

Kiekvienai verslo įmonei yra itin svarbu žinoti, kas yra jų klientai. Jeigu verslininkai, parduodami savo prekes, tiesiog spės, kaip atrodo bei elgiasi jų tikslinės auditorijos, tikėtina, kad netrukus klientai bus prarasti. Norint to išvengti, įmonėms į pagalbą ateina personų metodas (angl. – user persona).

Kas yra vartotojo personos?

Vartotojo personų metodas grįstas išgalvotomis asmenybėmis, kurios yra sukurtos remiantis tikrų klientų bruožais. Šios asmenybės turi vardus, tikro asmens nuotrauką, pomėgius, įgūdžius (pvz.: kaip sugebėtų suprasti produktą arba, kaip moka naudotis internetu), amžių, išsilavinimą, gyvenamąją vietą, mėgstamus prekės ženklus ir kt. Visi šie elementai, sudėti kartu, sukuria galimybę į savo tikslinę auditoriją pažvelgti plačiau.

Kartu su savo asmeninėmis charakteristikomis, personoms yra priskiriami jų siekiami tikslai, kuriuos jos nori pasiekti ieškant tam tikro produkto ar paslaugos.

Kuo personų metodas padės mano verslui?

Kadangi išgalvotos personos atstovauja tikroms, didesnėms auditorijoms su panašiais tikslais, kiekvienas įmonės dizaineris, kurdamas produktą turi atsižvelgti į jas. Šis metodas padeda sukurti vartotojus, kurie susiduria su skirtingais sunkumais naudojant produktą ar lankantis įmonės svetainėje. Vartotojo patirties dizaineriai stengiasi, kad kiekvienas asmuo apsilankęs svetainėje rastų tai, ko ieškojo.

Personos ypač naudingos sprendžiant, kiek informacinių puslapių prireiks įmonės svetainėje, kokius šriftus, spalvas naudoti svetainėje, kokiu turiniu ir kada dalintis.

Vartotojų personos gali būti naudingos viso internetinės svetainės kūrimo metu. Jos padeda išsiaiškinti pagrindinį svetainės tikslą. Sužinojus tikslą, visa svetainė yra kuriama taip, lyg joje lankytųsi tikri asmenys, kurių elgesys nėra tiesiog spėliojamas, o yra atsižvelgiama į tų pačių personų savybes.

personu metodas internetiniu svetainiu kurime

Kiek personų reikia?

Įmonėms užsiiminėjant savo verslu internete, reikia orientuotis į daugiau nei vieną tikslinę auditoriją. Šis principas ypač taikomas didelėms internetinėms parduotuvėms, kurių pardavimuose vyrauja plataus spektro produktai skirti įvairioms auditorijoms. Aišku, kad vienos personos neužteks. Tad kiek jų reikia?

Tiesa, nėra tikslaus skaičiaus, kiek personų reikia sukurti. Atrodo, kad sukūrus apie penkiolika skirtingų personų eitų apžvelgti visus asmenybės tipus su skirtingais poreikiais, tačiau, dažniausiai, toks skaičius yra per didelis bei gali sukelti įvairių keblumų kuriant svetainę.

Praktikoje dažniausiai naudojamos yra keturios personos, nes būtent tokio skaičiaus užtenka, norint išsiaiškinti, kaip įmonės tikslinė auditorija elgsis. Žinoma, kuriant personas neįmanoma numatyti, kaip elgsis visi, tačiau naudojant keturias personas tampa aišku, kaip elgiasi didžioji dalis verslo tikslinių auditorijų.
Sužinoti daugiau apie vartotojo personas

Koks tikslas?

Užsiiminėjant verslu internete tampa neįmanoma patenkinti visus vartotojus. Visgi, skiriant laiko sukurti realias, duomenimis pagrįstas vartotojų personas, įmonė gali užsitikrinti pardavimus, didžiosios tikslinių auditorijų dalies teigiamą požiūrį apie ją bei lankytojų pritraukimą į įmonės svetainę.

Vartotojo persona, kuri realiai atspindi įmonės tikslinę auditoriją, gali padėti įmonei užmegzti artimesnius santykius su savo tikromis auditorijomis, jas dar geriau pažinti bei eiti vienu žingsniu priekyje savo konkurentų.

Informacija parengta naudojantis šiuo šaltiniu.

Kitos naujienos

Leave a comment